Czy ubezpieczenie od utraty dochodu można wrzucić w koszty?
Z takim pytaniem często zgłaszają się klienci zainteresowani ubezpieczeniem od utraty dochodu.
Klienci zainteresowani ubezpieczeniem od utraty dochodu:
Czy ubezpieczenie od utraty dochodu można wrzucić w koszty?
Zaprzyjaźniony agent ubezpieczeniowy odpowiada że warto to konsultować ze swoim księgowym. Większość interpretacji jest taka, że ubezpieczenie od utraty dochodu nie stanowi kosztu.
Jednak w kilku artykułach (przykład) w internecie możemy znaleźć zarówno przykłady w których można zaksięgować jako koszt polisę od utraty dochodu, jak i przykłady pokazujące że to niemożliwe.
Jak działa ubezpieczenie od utraty dochodu
Jak działa ubezpieczenie od utraty dochodu? Ubezpieczenie od utraty dochodu lekarza działa w następujący sposób:
- zanim ubezpieczający się kupi ubezpieczenie, podaje średni uzyskiwany dochód
- ubezpieczający się podpisuje umowę ubezpieczenia od utraty dochodu i wpłaca składkę
- w przypadku choroby (lub zdarzeń opisanych w umowie) ubezpieczony może się spodziewać równowartości miesięcznego dochodu
Dla kogo jest ubezpieczenie od utraty dochodu
Ubezpieczenie od utraty dochodu jest najczęściej wybierane przez osoby pracujące jako
- programista
- informatyk
- webdeveloper
- administrator IT
- pracujące na umowie B2B
Poza branżą IT, na ubezpieczenie od utraty dochodu decydują się też często
- adwokat
- architekt
- doradca podatkowy
- fizjoterapeuta
- inżynier budownictwa
- lekarz / lekarz dentysta
- lekarz weterynarii
- pośrednik nieruchomości
- psycholog
- radca prawny
- ratownik medyczny
Jakie towarzystwa ubezpieczeniowe oferują polisy od utraty dochodu
Dowiedz się więcej o ubezpieczeniach od utraty dochodu od innych firm:
Ubezpieczenie od utraty dochodu dla lekarzy PZU
Inter ubezpieczenie od utraty dochodu
Generali ubezpieczenie od utraty dochodu
Review Czy ubezpieczenie od utraty dochodu można odliczyć od podatku.