Ubezpieczenia » Ubezpieczenie floty pojazdów » Jak wybrać doradcę od ubezpieczeń floty pojazdów

admin

Masz pytanie o ubezpieczenia? Zapytaj eksperta.

Jak wybrać doradcę od ubezpieczeń floty pojazdów

Wybieramy agenta do ubezpieczeń floty pojazdów

Wybór ubezpieczenia floty pojazdów

DK: To na pewno jedna z najważniejszych rzeczy, jeżeli zastanawiamy się nad podjęciem już w ogóle jakiejkolwiek rozmowy z jakimkolwiek doradcą na temat ubezpieczenia flotowego, to też miejmy to na głowie, żeby się nie bać tego sprawdzić, bo otrzymanie oferty od towarzystwa nic nie kosztuje.

To jest wiadome, czas który poświęca też doradca, z nadzieją że my podpiszemy taką umowę flotową, tak?

Jakie ubezpieczenie floty wybrać

Ja na przykład nie pobieram za to opłaty, mimo że było tak że siedziałem kilka godzin nad tym, żeby zabrać wszystkie dowody rejestracyjne samochodów, uzupełnić ten wykaz i wysłać tą ofertę, kolejne godziny żeby przeanalizować, dojechać do klienta, przedstawić to wszystko, negocjować tak dalej i to naprawdę zbiera się sporo czasu, to jakby ani złotówki za to nie zabrałem.

Więc jakby to tutaj nie jest płatne w moim przypadku ale też trzeba brać to pod uwagę, że jednak ten czas poświęcamy. To będzie ta ważna kwestia że jak już chcemy tą ofertę, no to też zmobilizujmy się do tego żeby też wszystko dostarczyć, wszystkie dokumenty, bo często spodziewam się z tym, że to dosyć się przedłuża – takie rozmowy.

Kolejną rzeczą będzie bardzo ważne to, żeby jednak wybrać tego doradcę, który zacznie się interesować tym do czego my te pojazdy mamy wykorzystywane.

MK:Czyli ten wywiad taki – pogłębiony nazwijmy to.

DK:Dokładnie, żeby nie było to ubezpieczenie floty na zasadzie “Prześlij pan dowód rejestracyjny”, kilka pytań czy są przewożone towary czy nie, kto jeździ tym samochodem i koniec i zróbmy flotę.

Zapytajmy też doradcę – okej ale jak będzie potem wyglądać obsługa takiej floty? Jakie zasady ustalamy, czy raz w miesiącu pan -nie wiem – przyjeżdża do rozlicza z nami dokumenty?

Czy te dokumenty możemy rozliczać online? Kiedy wystawiamy te wszystkie ubezpieczenia, jakie terminy płatności sobie ustalamy? Tak, to jest to dużo czynników tych potem obsługowych, no bo nie sztuką jest też podpisać daną umowę, więc na to też trzeba zwrócić uwagę.

No i też dużo się pokazuje, kiedy jest na przedstawienie takiej floty, bo pytanie czy doradca w danym okresie wznowienia tej umowy generalnej też patrzy obok, czy obecnie na rynku są może jakieś lepsze rozwiązania dla firmy, czy tylko po prostu – wiesz – pisze do towarzystwa znowu umowę, nawet nie negocjuje czegoś i tak dalej.

Tylko wznowi i koniec, i podpisuje. 

Zadania doradcy ubezpieczeniowego przy ubezpieczeniu floty pojazdów

MK: Okej, czyli mówisz że przed wznowieniem, czyli po jedenastu miesiącach, dobry doradca powinien się zastanowić, sprawdzić, rozejrzeć na rynku co rynek oferuje czy nie ma też zmian we flocie: więcej, mniej pojazdów, charakter pracy czy się nie zmienił?

DK: Tak, miałem taki przypadek, gdzie przed podpisaniem umowy generalnej, w firmie wystąpiła kradzież pojazdu. Wypłata była na ponad 200.000 zł.

No i teraz jest kwestia taka, że jeżeli do tegoo nam dojdzie, że towarzystwo nam weźmie tą historię i ona to sprawdzi, no to ta umowa generalna nie będzie na takich samych zasadach jak przed tą kradzieżą, przed szkodą.

A więc tutaj to jest ta kwestia, że w przyszłym roku warto też sprawdzić, czy nie ma czegoś lepszego albo negocjować z obecnym towarzystwem.

Wiesz, kolejna rzecz taka przy tych ubezpieczeniach flotowych to też jest ten plus taki jeden z największych, kiedy mamy dużo pojazdów, pracownicy poruszają się tymi pojazdami, to jest kwestia szkód komunikacyjnych.

No bo jak wiemy przy standardowym ubezpieczeniu: mamy szkodę, jest rejestracja UFG i każde inne towarzystwo potem to bierze pod uwagę, mamy zwyżkę tej składki.

Umowa generalna charakteryzuje się tym, że przez cały rok trwania tej umowy mamy stałe składki za ubezpieczenie. 

MK: Okej.

DK: To jest właśnie bardzo ważna rzecz. Jeżeli mamy szkody, na przykład dwie – trzy w ciągu roku, to te składki nam się nie zmieniają, one będą stałe. Ale towarzystwa zastrzegają możliwość negocjacji – no bo wiadomo jak w ciągu roku przesadzimy i będziemy mieli po dziesięć szkód komunikacyjnych, załóżmy.

No to oni mogą do nas wystąpić z propozycją negocjacji, czyli będą chcieli z domysłu po prostu zwiększyć te składki na dany pojazd.

Więc to też jest ogromny plus floty że jeżeli mamy dużo samochodów, jeżdżą pracownicy, nie chcemy potem ewentualnie cierpieć że w danym miesiącu była szkoda, a w następnym mamy do ubezpieczenia dziesięć samochodów i nagle w tym miesiącu już nam – wiesz no ta suma za te składki wzrośnie, mamy umowę generalną – na rok mamy spokój, mamy stałe składki.

No chyba że tak jak mówię – jest wysoka szkodowość, no to wtedy to też nie jest tak że towarzystwo przysyła list, jest szkodowość to składkę zwiększamy o 500 zł. Nie, oni po prostu odzywają się i przeprowadzamy kolejne negocjacje związane z umową generalną. 

Kolejnym plusem takim jeszcze ciekawym jest, że taki doradca – który wiesz – stoi za tą flotą, on może być tak naprawdę po części twoim pracownikiem. Ja tak mam w jednej firmie, że niekiedy to się czuję jak pracownik u nich, bo wszystkie rzeczy związane z tymi samochodami ogarniam po kolei. 

MK:Ciekawa, powiedz, powiedz przykład. 

DK: Do tej pory jak nie ma ktoś umowy flotowej i jest doradca który – powiedzmy sobie szczerze – jest doradca i doradca. Jeden może się interesować tak średnio a drugi może cały czas jakby brać udział w tym, to niekiedy przejmujesz jakby obowiązki tego pracownika związane z ubezpieczeniem.

Jeżeli dobrze to rozegrasz i weźmiesz wszystkie dane samochodów i tak dalej, zbierzesz to, stworzysz ten wykaz pojazdów, to tak naprawdę ty – wiesz – zwalniasz tego pracownika przed kontrolowaniem tych polis i tak dalej i bierzesz to na siebie.

Wiadomo, to jest też dodatkowa dla ciebie odpowiedzialność, no ale jakby to jest taka rzecz dodatnia, którą dostaje firma, za to że pozwala mi obsługiwać ich flotę jeżeli chodzi o ubezpieczenia. 

MK:Okej, ciekawe, ciekawe! 

DK:Kwestia tego, jak doradca podchodzi do tego jak współpracuje z daną firmą. Tak jak wspominałem, bo początku ja staram się kompleksowo zająć całą firmę, może to troszeczkę głupio brzmi “zająć” ale…

MK:  Zaopiekować się firmą w tym temacie.

DK: Tak, ja mówię “Okej, ja to wchodzę, podejmujemy współpracę i ja to biorę wszystko na siebie”. 

MK:Super, fajnie, a powiedz gdyby ktoś chciał właśnie od ciebie takiej profesjonalnej obsługi, to gdzie może znaleźć informacje do ciebie, kontakt do ciebie?

DK: Powiem śmiesznie: jestem wszędzie!

MK:Ale jedno miejsce takie, strona www jakaś? 

DK:Jedno miejsce to jest strona www.kumalaubezpieczenia.pl – tam też jest formularz kontaktowy, jest numer telefonu, jest podany mój mail, można pisać, można dzwonić, można wypełnić formularz, można na Facebooku, można na LinkedIn’ie, wszystkie te kanały obsługuję i cały czas mam z nich powiadomienia, więc jak się gdzieś tam napisze Facebook czy LinkedIn, tu i tu patrzę. 

MK:Dobra, i możesz też działać zdalnie, obsłużyć klienta w całym kraju? Czy się skupiasz na obrzeżach Krakowa?

DK: Wszystko zdalnie to obsługuję, jeżeli jest firma gdzieś dalej no to też jakby dobieramy tą współpracę w taki sposób żeby ona była wygodna dla klienta i też dla mnie.

Czyli określamy warunki tej współpracy, to nie jest tak że ja narzucam klientowi: “ja to robię tak i tak nie masz innego wyjścia i tak ma być” – w ten sposób nie podchodzę do tego, rozmawiam z  klientem i go dopytuje czy jemu pasuje to, czy może to byśmy zmienili tamto byśmy zrobili inaczej? Więc jakby tutaj cały czas jest ta elastyczność.

MK:Okej, to jest ciekawy temat tych ubezpień floty, tak naprawdę podejrzane żeśmy tylko na poczęli i ten temat i pewnie z czasem pojawiłoby się więcej pytań.

Dominik, bardzo ci dziękuję za twój czas i za to że pomogłeś mi lepiej zrozumieć te ubezpieczenia i naszym słuchaczom, także dzięki bardzo za twoją wiedzę i co i do zobaczenia i do usłyszenia mam nadzieję następnym razem! 

DK:Ja również dziękuję i jeżeli pojawią się jakieś pytania po drodze no to ewentualnie nagramy kolejny podcast. 

MK:Pewnie że tak!

DK:Porozmawiamy jeszcze bardziej na temat tych ubezpieczeń. 

MK: Koniecznie! Moim i waszym gościem był Dominik Kumala, dziękuję Dominik, cześć! 

DK:Dziękuję, cześć.

Sprawdź też: Ubezpieczenie floty pojazdów: opinie

Przeczytaj: Kalkulator ubezpieczeń floty

Review Jak wybrać doradcę od ubezpieczeń floty pojazdów.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

admin