Jak wprowadzić PPK w firmie, korzystając z brytyjskich doświadczeń

Polski program PPK jest wzorowany na brytyjskich planach emerytalnych dla pracowników, które działają od 7 lat. Uczestniczy w nich ok. 10 milionów pracowników, czyli 87% objętych programem. Ponad 3 miliony z nich – a są to pracownicy 20 tysięcy firm – ma PPK w Aviva UK. Jakie doświadczenia brytyjskich firm na etapie wdrażania PPK są interesujące dla nas? 

Malcom Goodwin, który w brytyjskiej Avivie odpowiada za plany emerytalne dla przedsiębiorstw, wskazuje, żeby: nie zwlekać do ostatniej chwili, przygotować konkretny plan obejmujący komunikację z pracownikami, zadbać o jakość danych pracowników oraz postawić na integrację systemów kadrowo-płacowych z systemami PPK. 


Jak przygotować auto na jesień?


Gorący okres dla firm 250+ 

25 października upływa termin podpisania umów o zarządzaniu PPK z wybraną instytucją finansową przez firmy zatrudniające ponad 250 pracowników. Według informacji przekazanej wczoraj przez Pawła Borysa, prezesa PFR, umowy podpisało dotychczas 890 spośród ok. 4 tys. największych firm. 

– Zawarliśmy dotychczas 105 umów o zarządzaniu PPK. Kolejne 86 firm podpisało z nami listy intencyjne lub zadeklarowało wybór naszej oferty. Codziennie prowadzimy rozmowy z kolejnymi przedsiębiorstwami w całym kraju. Jesteśmy na dobrej drodze, aby przekroczyć nasz cel, jakim jest 10% udział w rynku PPK – mówi Marek Przybylski, prezes Aviva Investors TFI. 

– Dużo wysiłku wkładamy w przygotowanie do operacyjnej obsługi programów w firmach, które nam zaufały. Wspieramy pracodawców w komunikacji PPK do pracowników. Stawiamy na narzędzia elektroniczne i integrację systemów informatycznych. Każdy pracownik objęty PPK zyska dostęp do serwisu samoobsługowego MojaAviva, gdzie może m. in. łatwo sprawdzać stan swoich środków. Pracodawców wspierają też nasi eksperci w zakresie programów emerytalnych. Przygotowujemy narzędzia do komunikacji z pracownikami po angielsku, a także po ukraińsku– mówi Marek Przybylski.

Aviva i Sage integrują systemy do obsługi PPK 

Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się na przystąpienie do PPK za pośrednictwem Aviva Investors TFI oraz korzystają z systemu Sage Kadry i Płace One Payroll mogą zautomatyzować zarządzanie programem PPK. Sage i Aviva zawarły w sierpniu umowę, przewidującą integrację systemów informatycznych.  Dokumenty i dane niezbędne do prowadzenia PPK, m.in. umowy o przystąpieniu do programu, jak również deklaracje pracowników czy wskazania wysokości składek, przesyłane będą z oprogramowania kadrowo-płacowego Sage Kadry i Płace One Payroll do systemów informatycznych Avivy. Korzystanie z usługi będzie łatwe oraz intuicyjne dzięki specjalnie zaprojektowanemu interfejsowi aplikacji (API, ang. application programming interface), który w ramach umowy z Aviva Sage dostarczy swoim klientom. 

Review Jak wprowadzić PPK w firmie, korzystając z brytyjskich doświadczeń.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

admin