Europ Assistance od 25 lat troszczy się o komfort i bezpieczeństwo Polaków

1 czerwca 1996 roku Europ Assistance otworzyła spółkę w Polsce. Dziś Europ Assistance Polska to lider rynku assistance. Firma współpracuje z wieloma partnerami biznesowymi i rocznie pomaga setkom tysięcy Polaków zarówno w kraju, jak i za granicą.  

Dwadzieścia pięć lat temu rynek ubezpieczeń, znany dzisiaj, dopiero się kształtował, a idea assistance nie była znana Polakom szerzej. Oczekiwania klientów dotyczące komfortu życia codziennego, ich mobilność w kraju i za granicą, jak również zmiany społeczno–demograficzne spowodowały znaczny wzrost popularności ubezpieczeń i usług assistance w Polsce.

Dobrze pokazują to wyniki Ogólnopolskiego Badania Assistance, prowadzone przez firmę od 2008 r. Aktualnie 43% Polaków deklaruje posiadanie ubezpieczenia assistance, to o 15 punktów procentowych więcej niż dekadę temu.

Z roku na rok wynik ten systematycznie rośnie, a usługi assistance stały się powszechne. Wzrasta również świadomość assistance wśród klientów, co ma przełożenie na częstsze korzystanie z pomocy w trudnych sytuacjach.  Dzisiaj assistance jest nieodzownym elementem naszego życia codziennego. 

Programy assistance dopasowane do potrzeb klientów


Wieloletnie doświadczenie firmy i znajomość rynku pozwalają na przygotowanie atrakcyjnych i dopasowanych do potrzeb klientów programów assistance. Oferta produktowa zmieniała się przez lata. Początkowo skupiała się na kwestiach związanych z assistance samochodowym
i zdrowotnym. W 2000 roku została uzupełniona o rozwiązania dotyczące usług domowych
i turystycznych. Rok później Europ Assistance wprowadziła do oferty usługę concierge dla klientów VIP. Z kolei w latach 2005-2006 firma rozwinęła współpracę bankami oraz firmami leasingowymi stając się liderem assistance w tych segmentach. Z czasem zmieniały się potrzeby i oczekiwania klientów. W odpowiedzi na te zmiany Europ Assistance rozwinęła swoją ofertę o nowe produkty takie jak m.in. cyber assistance, bezpieczna tożsamość, opiekun kariery, pet assistance, onkopolisa, senior assistance, assistance rowerowy. Jednocześnie firma znacząco zwiększyła swoje udziały rynkowe w szybko rosnących liniach biznesowych  w travel, medical i home assistance.

– Europ Assistance Polska to od lat jedna z najbardziej dynamicznych i innowacyjnych spółek Grupy. Dbałość o najwyższą jakość usług, tworzenie wartości dodanej dla klienta i jego satysfakcja to dla nas najważniejsze wartości. Wiemy, że nasze sukcesy zawdzięczamy również naszym partnerom biznesowym, którzy nam zaufali, codziennie nas inspirują oraz powierzają nowe wyzwania, jak również naszym współpracownikom, którzy codziennie pracują z dużym zaangażowaniem, aby zapewnić najwyższe standardy rynkowe. Jesteśmy dobrze przygotowani na dynamiczne zmiany roli i wyzwań branży assistance w kolejnych latach. – mówi Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu Europ Assistance Polska. 

Szczególnie ważne przy tworzeniu oferty produktowej jest dzisiaj uwzględnienie znaczenia technologii w życiu każdego człowieka. Innowacja od zawsze stanowiła centralny punkt strategii firmy. Dzięki nowatorskiemu podejściu wprowadzane produkty oparte na nowoczesnych technologiach zmieniają rynek usług assistance. W ciągu ostatnich lat Europ Assistance wdrożyła wiele rozwiązań cyfrowych, które jeszcze bardziej usprawniły obsługę, czas realizacji pomocy i organizacji świadczeń, przysługujących klientom w ramach ubezpieczeń assistance i innych. W 2019 roku firma, jako pierwsza na rynku usług assistance zrealizowała sprawę z zakresu assistance samochodowego w pełni automatycznie przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji. 


Satysfakcja klienta jest najważniejsza

Misją firmy jest pomaganie w trudnych i stresujących sytuacjach, na całym świecie, bo dzisiaj Europ Assistance to firma globalna. Towarzyszenie klientom w takich momentach stawia Europ Assistance Polska w szczególnej roli i sprawia, że budowanie pozytywnych doświadczeń jest najwyższym priorytetem.Customer Experience od zawsze jest obecny zarówno w  strategii, jak i codziennych działaniach firmy. Europ Assistance Polska prowadzi badanie satysfakcji (NPS), zarówno dla klientów indywidualnych, jak
i partnerów biznesowych, a realizowany proces „close the loop” pozwala jeszcze lepiej poznać oczekiwania i punkt widzenia klientów. Firma regularnie realizuje na zewnątrz również tzw. Mystery Shopping, audytując jakość świadczonych usług.


Sprawdź też: polisa na życie w UK


Słuchanie głosu klienta pozwala nam na stały rozwój biznesu i działania, które budują pozytywne doświadczenia. Zaufanie i satysfakcja klienta wpisane są w cele i DNA Europ Assistance Polska od początku działalności w 1996  roku. Przez 365 dni w roku, 24 godziny na dobę i 7 dni  w tygodniu klienci są w centrum naszych działań i uwagi – dodaje Ryszard Grzelak.

Review Europ Assistance od 25 lat troszczy się o komfort i bezpieczeństwo Polaków.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *