Ubezpieczenie na życie w firmie do 10 pracowników
W tym tekście znajdziesz informacje dla właścicieli firm liczących do 10 pracowników. To tekst skierowany do właścicieli firm, którzy szukają ubezpieczeń na życie jako benefit dla swoich pracowników.
Benefity dla pracowników
Ubezpieczenia na życie są wskazywane przez pracowników jako drugi najbardziej pożądany benefit pracowniczy w firmach.
Również firmy zatrudniające do 10 osób mogą skorzystać z ubezpieczeń na życie – ubezpieczeń grupowych.
Co obejmuje ubezpieczenie grupowe?
Aby odpowiedzieć na pytanie „co obejmuje ubezpieczenie grupowe” należy zapytać najpierw jak ubezpieczenie grupowe i co za tym idzie – zakres ochrony ubezpieczeniowej zdefiniował pracodawca.
To pracodawca właśnie bowiem definiuje zakres ochrony ubezpieczeniowej w ubezpieczeniu grupowym.
Pracownik, aby być objęty ochroną ubezpieczeniową w ubezpieczeniu grupowym, musi zaakceptować zaproponowane warunki. Przed przystąpieniem do takiego ubezpieczenia grupowego, pracownik powinien poprosić pracodawcę o przedstawienie OWU (Ogólnych Warunków Ubezpieczenia) i zapoznać się dokładnie z nimi, sumami ubezpieczeń oraz wyłączeniami dla każdego ze zdarzeń ubezpieczeniowych.
To co najbardziej interesuje zwykle pracowników w ubezpieczeniu grupowym na życie… jest zdrowie i życie pracownika.
Pracownik może liczyć na wypłatę świadczenia w przypadku niezdolności do pracy, trwałego uszczerbku na zdrowiu czy inwalidztwa.
Jeżeli zaproponowane przez agenta ubezpieczeniowego pracodawcy ubezpieczenie grupowe – a dokładnie mówiąc – zakres ubezpieczenia pracowniczego nie spełnia oczekiwań pracownika, to pracownik może dodatkowo bez udziału pracodawcy zawrzeć umowę ubezpieczenia na życie indywidualnie.
Taką polisę indywidualnego ubezpieczenia na życie można kształtować już elastycznie i uzupełniać o dodatkowe produkty.
Review Ubezpieczenie na życie dla pracowników w firmie do 10 osób.