Ubezpieczenia » Ubezpieczenie od utraty dochodu » Czy ubezpieczenie od utraty dochodu B2B można wrzucić w koszty?

Marcin Kowalik

Masz pytanie o ubezpieczenia? Zapytaj eksperta.

Czy ubezpieczenie od utraty dochodu B2B można wrzucić w koszty?

Czy ubezpieczenie od utraty dochodu B2B można wrzucić w koszty? O to często pytają nas klienci decydujący się na ubezpieczenie od utraty dochodu B2B (więcej o tym ubezpieczeniu przeczytasz tutaj).

Pod hasłem B2B kryją się tematy interesujące dla osób pracujących na umowach B2B – czyli “Business to business”.
W praktyce, to osoby prowadzące jednoosobową dzialalność gospodarczą (JDG), samozatrudnieni, przedsiębiorcy. To stale rosnąca w Polsce grupa osób, które mają również nowe potrzeby ubezpieczeniowe do zagospodarowania. W tym ubezpieczenia od utraty dochodu dla B2B, ubezpieczenia na życie dla przedsiębiorców itp.

W serwisie podatki programisty znaleźliśmy ciekawą wypowiedź Moniki Salawy, księgowej pomagającej branży IT.


Zobacz też: Czy ubezpieczenie na życie można wrzucić w koszty?


Poniżej cytat:

Ubezpieczenie od utraty dochodu B2B

Jest to ubezpieczenie wypłacane w razie wystąpienia zdarzenia, które uniemożliwiło wykonywanie pracy i osiąganie dochodu z działalności gospodarczej. Przykłady:

  • choroba na skutek której programista nie mógł wykonywać pracy przez 30 dni;
  • wypadek na skutek którego programista nie mógł wykonywać pracy przez 6 miesięcy;

Czy może być firmowym kosztem?

Nie.

Organy podatkowe uważają, że takie ubezpieczenie ma na celu dodatkowe, finansowe zabezpieczenie osobiste programisty. Zobacz np.

  • interpretacja indywidualna z dnia 14.09.2020 r. tutaj >>>
  • interpretacja indywidualna z dnia 20.02.2014 r. tutaj >>>
  • interpretacja indywidualna z dnia 28.05.2013 r. tutaj >>>

Źródło.

Review Czy ubezpieczenie od utraty dochodu B2B można wrzucić w koszty?.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Marcin Kowalik

Moją misją jest przybliżenie złożonych często produktów ubezpieczeniowych każdemu z nas. Bardzo zależy mi na tym, aby o ubezpieczeniach mówić w prosty i zrozumiały sposób. Od ponad 10 lat łączę branżę ubezpieczeniową z klientami, a klientów, z doświadczonymi ekspertami ubezpieczeniowymi. Jestem autorem książki "Jak sprzedawać ubezpieczenia. 100 historii agentów ubezpieczeniowych". Jestem organizatorem konferencji Szczyt Ubezpieczeniowy. W przeszłości wykładałem na uczelniach wyższych. Moje felietony możesz znaleźć na przykład w Gazecie Ubezpieczeniowej. Ten serwis internetowy współtworzę wraz z doświadczonymi agentami ubezpieczeniowymi.