Ubezpieczenia » blog ubezpieczeniowy » Europ Assistance Polska podsumowuje rok

Marcin Kowalik

Masz pytanie o ubezpieczenia? Zapytaj eksperta.

Europ Assistance Polska podsumowuje rok

Pomimo trudnej sytuacji epidemicznej na całym świecie, firma pomagała klientom każdego dnia, dbając o to, aby zapewnić im niezakłócony i bezpieczny dostęp do świadczonych usług na najwyższym poziomie.

Europ Assistance Polska, odpowiadając na potrzeby klientów, rozwijała kolejne rozwiązania cyfrowe i wprowadziła produkty związane z ochroną w sytuacji zagrożenia epidemicznego.

Miniony rok był pełen nieoczekiwanych wyzwań związanych z pandemią COVID-19. Europ Assistance Polska szybko wdrożyła odpowiednie działania i procedury w celu zapewnienia niezakłóconej działalności biznesowej, przy jednoczesnym zapewnieniu komfortu, pomocy i bezpieczeństwa zarówno klientów, jak i pracowników.

mówi Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu Europ Assistance Polska

Niesienie natychmiastowej pomocy i bezpieczeństwo jest naszym priorytetem oraz istotą naszej działalności. Dlatego tak ważne było dla nas, aby szczególnie w trudnych okolicznościach zapewnić płynność działania i niezakłócony dostęp do naszych usług i świadczeń


Europ Assistance Polska od kilku lat sukcesywnie wdraża kolejne rozwiązania cyfrowe, które pozwalają świadczyć pomoc klientom na najwyższym poziomu, przy jednoczesnym uproszczeniu korzystania z usług assistance. Rok 2020 pokazał, że digitalizacja procesów i usług to już nie tylko trend, lecz konieczność, a cyfrowa strategia obrana przez firmę kilka lat temu pozwoliła na szybką adaptację do nowych warunków pracy.
W zeszłym roku Europ Assistance konsekwentnie rozwijała i wdrażała kolejne rozwiązania cyfrowe dla swoich partnerów biznesowych, w tym aplikacje webowe do zgłaszania szkód w ramach wszystkich linii biznesowych. Z kolei Voice Care – wirtualny asystent w 2020 roku odebrał ponad 80 tysięcy połączeń od klientów.

„Covid-19” i „Tarcza Epidemiczna Plus”

W obszarze komercyjnym firma intensywnie pracowała nad dostosowaniem oferty produktowej do aktualnych potrzeb rynku i klientów. Europ Assistance Polska jako pierwsza wprowadziła na rynek produkty związane z ochroną na różnych etapach zagrożenia epidemicznego „Covid-19” i „Tarcza Epidemiczna Plus”.
Struktura spraw assistance w 2020 roku
W obszarze car assistance, miniony rok był podobny do lat poprzednich. Usługi assistance samochodowego niezmiennie cieszą się popularnością i najwięcej takich spraw (61%) trafiło do Centrum Pomocy Europ Assistance Polska. Widać, że w okresie pandemii i społecznej izolacji Polacy dużo podróżowali samochodem. Wśród najczęstszych świadczeń, z których korzystali klienci, było holowanie (50%), naprawa pojazdu (13%) na miejscu i wynajem samochodu zastępczego (24%).

Assistance medyczny

Jeśli chodzi o assistance medyczny, to z dnia na dzień okazało się, że wideo, czy telekonsultacja lekarska to aktualnie najbardziej powszechna i często jedyna możliwość uzyskania pomocy medycznej przy zachorowaniach.

Z danych Europ Assistance Polska  wynika, że w okresie marzec-kwiecień współczynnik wykorzystania zdalnej metody kontaktu z lekarzem wzrósł czterokrotnie w stosunku do tego samego okresu w roku poprzednim. W całym 2020 roku realizacja pomocy medycznej w kraju, w formie tele/wideokonsulatcji wyniosła średnio 64%.

W 2020 roku w związku z kryzysem w branży turystycznej liczba wyjazdów Polaków za granicę drastycznie spadła.

  • Globalny paraliż branży turystycznej spowodowany pandemią koronawirusa i licznymi obostrzeniami związanymi z przemieszczaniem, odbił się spadkiem liczby podróży. Miało to także duży wpływ na ubezpieczenia podróżne i branżę assistance oraz organizację pomocy dla podróżujących za granicę. W zeszłym roku zrealizowaliśmy jednak tylko 30% spraw mniej niż w roku poprzednim, co dzięki nowym rozwiązaniom i kontraktom jest bardzo dobrym wynikiem – wyjaśnia Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu Europ Assistance Polska.

W 2020 roku firma pomagała także w sprawach z zakresu assistance domowego (17% wszystkich spraw). Co ciekawe więcej czasu spędzonego w domu przełożyło się na liczbę zgłaszanych szkód. Z tych świadczeń skorzystało 10% klientów więcej niż w roku poprzednim.

  • Pandemia postawiła nas wszystkich w stan najwyższej gotowości. Pozwoliła także jeszcze bardziej usprawnić naszą działalność, wprowadzić produkty, które odpowiadają aktualnym potrzebom klientów, a także usprawnić procesy i wprowadzić kolejne rozwiązania cyfrowe. Pomimo więc wielu wyzwań, z jakimi mierzyliśmy się w 2020 roku, realizowaliśmy obsługę klientów bez żadnych zakłóceń, a w wielu obszarach wzmocniliśmy nasze kompetencje i przewagi konkurencyjne – podsumował Ryszard Grzelak.

O GRUPIE EUROP ASSISTANCE
Europ Assistance, twórca idei assistance i założyciel tej branży na świecie, powstała w 1963 roku. Wspiera klientów dzięki sieci 750 000 dostawców usług i 39 centrów pomocy. Naszą misją jest niesienie pomocy i poczucia bezpieczeństwa ludziom i firmom – zawsze i wszędzie. Zapewniamy pomoc drogową, pomoc w podróży i ubezpieczenia, a także usługi pomocy osobistej, takie jak ochrona osób starszych, ochrona tożsamości cyfrowej, telemedycyna i Conciergerie. Wizją naszych 7 765 pracowników jest być najbardziej niezawodną firmą na świecie. Europ Assistance jest częścią Grupy Generali, jednego z wiodących ubezpieczycieli na świecie

Review Europ Assistance Polska podsumowuje rok.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Marcin Kowalik

Moją misją jest przybliżenie złożonych często produktów ubezpieczeniowych każdemu z nas. Bardzo zależy mi na tym, aby o ubezpieczeniach mówić w prosty i zrozumiały sposób. Od ponad 10 lat łączę branżę ubezpieczeniową z klientami, a klientów, z doświadczonymi ekspertami ubezpieczeniowymi. Jestem autorem książki "Jak sprzedawać ubezpieczenia. 100 historii agentów ubezpieczeniowych". Jestem organizatorem konferencji Szczyt Ubezpieczeniowy. W przeszłości wykładałem na uczelniach wyższych. Moje felietony możesz znaleźć na przykład w Gazecie Ubezpieczeniowej. Ten serwis internetowy współtworzę wraz z doświadczonymi agentami ubezpieczeniowymi.